Berhenti yang Lelah

lama berhenti disini
hanya membuatku lelah
menyesal telah tertipu
sungguh dunia menyilaukan
maafkan aku
sungguh ini hanya sebuah kesalahan
bersama mu melalaikan ku
bersama denganmu
melepas genggam Tuhan ku
aku ingin kembali berjalan
walau terjal berbatu
bersama Tuhan aku terjamin sebuah kepastian

lelahku terdiam
lelah dan tanpa arah
kini
biarkan ku berjalan dengan langkahku sendiri
ingin lupakan waktu ketertipuan ku
ku berharap kau ada dijalan ini
tapi Tuhanku akan bersama doa-doa
ku doakan dirimu
hingga nanti mungkin kau akan juga lelah berhenti
namun ku tau mau jauh terlambat
mungkin esok lusa kereta hidupku akan terhenti
malu aku pada penjaga kuburku nanti
jika aku datang dalam keadaan bermimpi
tak sanggup sebut nama Tuhanku

sekali lagi maafkan aku
bersama ini kukirim doa dan salam berbisah
Tuhanku, semoga Ia tak lepaskan Jabatan Hidayah NYa dihatiku
salam perpisan
Tuhan Maha tau untuk kau dan aku
Share on Google Plus

About aisyah syahidah

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

komentar nya tulis disini